Bakattack!

Satt framför TVn när jag kom hem från skolan och insåg att det gick inget bra alls och diskberget hade växt ute i köket så då tänkte jag medans jag ändå ska vara ute i köket och göra tråkgöra kan jag ju liva upp det med lite bak och så blev de! Improviserade fram lite nya kolakakor, blev ganska goda om jag får säga det själv! haha Sen såg jag på FB att mina klasskompisar satt surdegar hemma så jag tänkte att vafasen jag kan ju inte vara sämre och så blev det! Fick bli på vete eftersom det är de enda jag har hemma så får se hur det går med den, håll alla tummar nu :)

Recept på "kolakakor"

100 g mjukt smör
1 dl brunt farinsocker
2  msk ljus sirap
2.5 dl vetemjöl
0.5 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 msk saft (spelar ingen roll vilken smak)

Vispa smör,socker och sirap mjukt.
Tillsätt övriga ingredienser
Rulla till bollar och lägg på plåt, strö över kokos
Baka av på 175 grader i ca 20 min


Kommentarer
Postat av: Beabus

ser mumsiga ut hörru blev dom sådär sega och goa i mitten? :)

2011-05-26 @ 04:36:45
Postat av: Ida

Ja det blev dom, mums :):)

2011-05-26 @ 06:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0